Lietuva pasižymi išvystyta aukštojo mokslo ir profesinio mokymo kokybės užtikrinimo sistema, rengia vis įvairesnes studijų bei mokymo programas ir investuoja į dėstytojų bei profesijos mokytojų kompetencijų stiprinimą – tokį šalies aukštojo mokslo ir profesinio mokymo vertinimą pateikė Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO).
Balandžio 10 d. Vilniuje pristatytas beveik dvejus metus trukęs EBPO projektas „Profesinio mokymo ir aukštojo mokslo kokybės užtikrinimas Lietuvoje“. Jo metu analizuota šalies švietimo sistema ir pateiktos rekomendacijos, kaip toliau tobulinti studijų ir profesinio mokymo kokybę.
„Turime siekti tokios aukštojo mokslo sistemos, kurioje pasitikėjimas keičia kontrolę, o mokslo ir studijų institucijoms sudaromos sąlygos prisidėti prie visuomenės pažangos mažinant perteklinį reguliavimą ir administracinę naštą. Vyriausybės priemonių įgyvendinimo plane esame užsibrėžę kurti naują išorinio studijų vertinimo modelį, atitinkantį EBPO rekomendacijas, kursime dėstytojų didaktinių kompetencijų pripažinimo ir vertinimo sistemą“, – sako švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Regina Valutytė.
Ekspertų rekomendacijos Lietuvai
EBPO ekspertų vertinimu, Lietuva imasi reikiamų veiksmų reaguodama į demografinius pokyčius šalyje bei siekdama gerinti švietimo kokybę ir aktualumą visuomenei.
Tarp pozityviai įvertintų veiksmų – aukštųjų mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų tinklo optimizavimas, naujų studijų ir profesinio mokymo formų (pvz., trumposios pakopos studijų) diegimas bei rezultatais grįstas valstybės finansavimo modelis.
EBPO ekspertai rekomenduoja toliau mažinti reguliacinę naštą studijų ir profesinio mokymo vykdymui, aukštojo mokslo srityje sukurti dėstytojo kvalifikaciją bei centrus, padėsiančius aukštosioms mokykloms centralizuotai plėtoti dėstytojų kompetencijas.
Taip pat parengti povidurinio ugdymo strategiją, kuri skatintų profesinio mokymo, aukštojo mokslo ir darbo rinkos sąsajas bei tarpusavio bendradarbiavimą, sukurti studentų informavimo sistemą, kurioje būtų pateikiama visa jiems aktuali informacija apie darbo rinkos poreikius, studijų kokybę.
Profesinio mokymo srityje rekomenduojama toliau tobulinti išorinio vertinimo sistemą, stiprinti sąsajas tarp metinių stebėsenos rodiklių ir išorinio vertinimo, plėtoti pameistrystės stebėsenos sistemą. Siekiant spartesnio profesinio mokymo prisitaikymo prie besikeičiančių darbo rinkos poreikių, rekomenduojama atlikti reguliarią darbo rinkos analizę.
Į EBPO projektą buvo įtraukti profesinio mokymo ir aukštojo mokslo studijų kokybės priežiūrą vykdantys Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras bei Studijų kokybės vertinimo centras, aukštųjų mokyklų, studentų ir darbdavių atstovai.
EBPO nagrinėjo aukštojo mokslo ir profesinio mokymo kokybės užtikrinimo sistemą ir pagrindinius iššūkius, užsienio šalių pavyzdžius, kurie galėtų būti taikomi Lietuvoje.
Informacija
https://smsm.lrv.lt/lt/
© Lietuvos ir Vokietijos UAB TELEVIZIJOS KOMUNIKACIJOS. Visos teisės saugomos. Grafika HTML Codex