TVK

    Ketinama keisti mokyklų išorinio vertinimo tvarką: labiau pasitikėti mokyklomis stiprinant įsivertinimą ir mažinant biurokratiją

    Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Nacionalinė švietimo agentūra, atliekanti išorinį mokyklų vertinimą, inicijuoja mokyklų išorinio vertinimo koncepcijos ir tvarkos atnaujinimą. Numatoma atsisakyti dabartinės smulkmeniškos mokyklų kontrolės ir veiklos kokybės užtikrinimo procesą orientuoti į pagalbą mokyklai, labiau pasitikėti pačių mokyklų vidiniu įsivertinimu ir diegti besimokančios organizacijos kokybės kultūrą.

    Planuojama mažinti ir administravimo naštą mokykloms, peržiūrėti kokybės kriterijus ir rodiklius.

    „Dabartinė mokyklų išorinio vertinimo metodika, siekianti labiau prižiūrėti ir kontroliuoti mokyklų veiklą, nebeatitinka atnaujinto ir vertybių bei kompetencijų ugdymu grįsto ugdymo turinio, visuomenės lūkesčių. Nuo kontrolės mechanizmų norime pereiti prie pasitikėjimu grįsto bendradarbiavimo, konsultacijų, kitokios panašaus pobūdžio pagalbos mokyklai teikimo. Tai svarbu ne tik švietimo kokybei užtikrinti, bet ir mokytojo profesijos prestižui stiprinti, mokyklos didesnei brandai skatinti“, – sako švietimo, mokslo ir sporto viceministras Jonas Petkevičius.

    Siūloma atsisakyti privalomo pamokų stebėjimo, nes tai nesuteikia vertingos informacijos apie mokytojo darbą, neretai mokytojai, akylai stebimi atvykusių vertintojų, patiria stresą. Mokytojų pamokas galėtų stebėti mokyklų vadovų paskirti atstovai, o pati mokykla priimti sprendimus dėl ugdymo kokybės tobulinimo.

    Taip pat diskutuojama, kokių dabar privalomų dokumentų pildymo reikėtų atsisakyti, kad mokykloms būtų sumažinta perteklinė administracinė našta.

    Išorinis mokyklų vertinimas būtų grindžiamas Geros mokyklos koncepcija, tarptautiniais dokumentais ir darnaus vystymosi švietime principais.

    Atnaujinus mokyklų išorinio vertinimo koncepciją, bus pateiktos rekomendacijos dėl jų veiklos tobulinimo.

    Nacionalinė švietimo agentūra ruošiasi viešosioms konsultacijoms dėl mokyklų išorinio vertinimo kaitos. Kaip atpažinti mokyklų pažangą, Geros mokyklos koncepcijos idėjas mokyklose, svarstys mokslininkai, mokytojai, patyrę išorės vertintojai ir kiti švietimo bendruomenių atstovai. Viešosiose konsultacijose suformuluotos įžvalgos bus apibendrintos ir pristatytos mokykloms, o diskusijos su švietimo bendruomene – tęsiamos iki tol, kol bus suderintos galutinės išorinio vertinimo gairės, kuriančios tvarią mokyklą ir užtikrinančios švietimo kokybę.

    Nuotr. Renatos Česnavičienės

    Informacija
    https://smsm.lrv.lt/lt/

    Televizijos g. 5, LT72343 Tauragė

    +370 446 72221

    info@tvk.lt

    Sekite mus
    Naujausios nuotraukos

    © Lietuvos ir Vokietijos UAB TELEVIZIJOS KOMUNIKACIJOS. Visos teisės saugomos. Grafika HTML Codex