TVK

    Dalis skundų dėl triukšmo – pagrįsti

    Tarptautinę triukšmo suvokimo dieną, kasmet minimą balandžio mėnesio paskutinį trečiadienį, Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) kviečia susimąstyti apie triukšmo daromą žalą sveikatai. Taip pat primena gyventojams, kur kreiptis, jei ramybę trikdo nuolatiniai, nekintamoje vietoje esantys triukšmo šaltiniai – pavyzdžiui, šaldymo ar vėdinimo įrenginiai.

    Triukšmas – nematoma, bet juntama tarša

    Triukšmas – tai nesistemingas, dažnai nemalonus garsų rinkinys, galintis trikdyti ne tik aplinką, bet ir žmogaus gyvenimą. Jis daro įtaką miegui, sveikatai ir bendrai gyvenimo kokybei, o ilgainiui gali tapti rimta visuomenės sveikatos problema.

    Pagrindiniai triukšmo šaltiniai – intensyvus transporto eismas, pramoninė veikla, statybos darbai bei muzikos renginiai. Ypač triukšmingos zonos susidaro miestuose, kur susikerta kelių, geležinkelių ir oro transporto srautai.

    Pasak Pasaulio sveikatos organizacijos, triukšmas – viena iš labiausiai paplitusių aplinkos taršos formų. Ilgalaikis jo poveikis siejamas su klausos praradimu, padidėjusiu kraujospūdžiu, širdies ligomis, miego sutrikimais bei psichologiniu diskomfortu. Triukšmas ne tik vargina, bet ir mažina darbingumą, sukelia stresą bei sunkina koncentraciją. Todėl sąmoningas triukšmo mažinimas – būtinas žingsnis siekiant sveikesnės ir harmoningesnės gyvenamosios aplinkos.

    Daugiau pagrįstų skundų

    Triukšmas gali kenkti sveikatai, todėl žmonės dažnai kreipiasi į NVSC, kai triukšmas iš netoliese esančių įrenginių (pavyzdžiui, vėdinimo, šildymo, šaldymo ar aušinimo sistemų) trukdo poilsiui. Tuomet NVSC specialistai įvertina triukšmo lygį ir, jei jis per didelis, įpareigoja stacionaraus triukšmo šaltinio valdytoją / savininką užtikrinti, kad jo lygis neviršytų teisės aktuose nustatytų didžiausių leidžiamų triukšmo ribinių dydžių. Tačiau NVSC specialistai ne visais atvejais gali padėti spręsti padidėjusio triukšmo problemą, kadangi ne visi gyventojai pateikia reikalingą informaciją, pavyzdžiui, nenurodo triukšmo šaltinio, konkrečios gyvenamosios vietos adreso ar laiko, kada siūlo atlikti triukšmo matavimus. Be to, nemaža dalis skundų nesusiję su NVSC veiklos sritimi, todėl tokiais atvejais įstaiga neturi galimybės padėti.

    Pernai NVSC specialistai išnagrinėjo 166 skundus dėl triukšmo, iš jų 65 (39 proc.) buvo pagrįsti, 2023 m. išnagrinėjo 159 skundus, iš jų pagrįsti – 53 (33 proc.).

    Triukšmo ribinius dydžius gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje nustato Lietuvos higienos norma HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“. Atkreipiame dėmesį, kad ši higienos norma netaikoma paties fizinio, juridinio asmens ar filialo keliamo ir jį veikiančio triukšmo, žmonių bei gyvūnų keliamo triukšmo, triukšmo darbo vietose ir transporto priemonių viduje esančio triukšmo, buitinių įrenginių (prietaisų) keliamo triukšmo vertinimo atvejais.

    Pažymėtina, kad dėl triukšmo, susijusio su viešosios rimties trikdymu,reikia kreiptis bendruoju pagalbos telefonu 112. Tokiam triukšmui priskiriama: šauksmai, švilpimai, garsus dainavimas arba grojimas muzikos instrumentais, kitokiais garsiniais aparatais, kiti triukšmą keliantys veiksmai gatvėse, aikštėse, parkuose, paplūdimiuose, viešajame transporte ir kitose viešosiose vietose, o vakaro (nuo 19 val. iki 22 val.) ir nakties (nuo 22 val. iki 7 val.) metu – ir gyvenamosiose patalpose, įmonėse, įstaigose ar organizacijose, kai tai trikdo ramybę, poilsį ar darbą.


    Informacija
    https://nvsc.lrv.lt/lt/

    Televizijos g. 5, LT72343 Tauragė

    +370 446 72221

    info@tvk.lt

    Sekite mus
    Naujausios nuotraukos

    © Lietuvos ir Vokietijos UAB TELEVIZIJOS KOMUNIKACIJOS. Visos teisės saugomos. Grafika HTML Codex